Reisverslag naar Parijs en Johannesburg

27 september 2015 - Kempton Park, Zuid-Afrika

Vlucht naar Parijs en Johannesburg
Dag 1 en 2.

Zaterdag 26 september werden we door Alica naar schiphol gebracht en nadat er een foto werd genomen ging het vlot bij de douane en konden we door naar de gate.
De vlucht naar Parijs was zeer kort en de daling werd al na 45 minuten ingezet.
Op de luchthaven van Parijs was er nog wel tijd voor Leo om even een rokertje te doen.
Aangekomen in de vertrekhal stond daar een joekel van een vliegtuig, de A380.
Wat een mensen gaan daar in zeg!
Rustig afwachtend  tot het iets minder druk was gingen ook wij boarden en liepen we naar ons plekje op stoel 42 L en K.
De beenruimte was goed maar niet om nou te zeggen super de luxe.
De nacht was dus hangen en wurgen want slapen kan je het niet noemen. Wel werd er voor de inwendige mens gezorgd zowel na het opstijgen als in de ochtend een ontbijtje met gebakken eieren met andijvie en broodjes( het moet je smaak wel zijn natuurlijk).
Aangekomen op Johannesburg luchthaven was het wel zoeken naar de vertegenwoordiger van de Safari lodge. Het duurde ongeveer 1,5 uur, maar goed je weet het; This is Africa!!
Uit de automaat maar wat afrikaanse randen getoverd zodat we aan de chauffeur al het eerste fooitje konden geven( 50 rand, dat is omgerekend ongeveer 3 euro).
Vanmiddag even toegegeven aan de vermoeidheid. Ik even in het zwembad en in het zonnetje op me handdoek en Leo even zijn bed opgezocht. De stadstour die we oorspronkelijk in gedachten hadden hebben we dus maar laten schieten en zo hopen we morgen fris en fruitig om 4.30 uur richting de luchthaven te gaan op weg naar Richard's Bay waar we onze huurauto hopen op te halen.
Voor nu wel genoeg zo. Wij gaan ons opknappen en vanavond ons eerste maal in zuid Afrika proeven.
Lieve groeten van ons en tot de volgende keer

1. Elly:
    27 september 2015
    Zie zo de kop is er af,leuk om te lezen hoe de reis is geweest ben zeer benieuwd naar her vervolg. ;)
  2. Ella:
    27 september 2015
    Jullie zijn dus goed aangekomen. Lekker eerst rustig aan doen ;) Geniet er lekker van.
  3. Marianne:
    28 september 2015
    Leuk om zo over jullie reis mee te lezen. Geniet van alles !
    Liefs Marianne
  4. Arno:
    28 september 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Een goede rijs nog verder . Leuke mannier om zo jullie verslagen te lezen en hopen dat de foto,S ook nog gaan lukken. Geniet ervan . Gr. Arno
  5. Bram en Rina:
    30 september 2015
    Hè Leo ik was jou bij het vorige bericht niet vergeten hoor. Ik had begrepen dat jij met Arenda mee was. Jullie hebben de reisbeschrijvingen goed doorgelezen. Want je hebt het al snel door, "This is Afrika". Maar het went en het is een prachtig en behulpzaam volk. Goede reis verder. Bram en Rina